חדשות

בכירים בקהילה היהודית באוסטרליה קוראים לפטר את ליצמן מתפקידו

הקהילה היהודית קראה לשלטונות ישראל לפטר את סגן שר הבריאות ולהסגיר מיד לאוסטרליה את מלכה לייפר החשודה במעשי פדופיליה | ליצמן: "השתדלתי לעזור מבלי להיכנס לכל הפרטים"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. ""ראוי היה שלפחות יקפיד לאכוף את שאר ההגבלות והאיסורים בחוק"

בכירים בקהילה היהודית במלבורן, אוסטרליה, קראו הבוקר (ב') לפטר לאלתר את סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בעקבות חקירתו במשטרה במעורבות באי הסגרת המורה מלכה לייפר, החשודה במעשי פדופיליה. כך דווח הבוקר בחדשות ערוץ 13.

בדיווח נמסר כי הקהילה היהודית קראה לשלטונות ישראל להסגיר מיד את לייפר למשטרת אוסטרליה ולהפסיק את ההליכים המעכבים זאת.

עוד דווח כי אחת הראיות המרכזיות שבידי המשטרה היא ציטוט של "מקורב לליצמן", שאמר לאחד העובדים במשרד הבריאות: "תראה מה קרה לד׳ - זה יקרה גם לך אם לא תפעל על פי הוראת הרב". עדים רבים ובהם אנשי מקצוע בתחום הבריאות העידו במשטרה על החלטות בעייתיות שנתקבלו למען מקורבי ליצמן.

כפי שפורסם ב"דוקטורס אונלי", ליצמן נחקר בסוף השבוע (ה') ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) של המשטרה בחשד לכאורה של הפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט ושימוש בסמכויותיו בניגוד לחוק. סגן השר חשוד כי איים והפעיל לחצים על פסיכיאטרים בכירים במשרד הבריאות כדי שיכתבו חוות דעת פסיכיאטרית לאי כשירות לעמוד לדין עבור המורה החרדית שהואשמה בפדופיליה.

בתוך כך דווח ב- ynet כי ליצמן התייחס לחשדות נגדו: "אפילו לא ידעתי במה המדובר - ועזרתי", אמר סגן השר. "80% מהפניות המגיעות אלי הן מאנשים שאינני מכיר. כזו היא אגודת ישראל. חייבים להמשיך ולעזור לכולם".

ליצמן התבטא כך בכנס של אגודת ישראל. "המקרה שלי הוא רק על פניית ציבור, על אנשים שאני לא מכיר ומעולם לא הכרתי. השתדלתי לעזור מבלי להיכנס לכל הפרטים. אני יכול לגלות לכם שכששאלו אותי האם אני מכיר את האנשים, אמרתי להם שלא. חסידי גור? אמרתי להם לא. אז התפלאו למה עזרתי. אנחנו צריכים להמשיך בזה ולנסות לעזור לכולם. אצלי הדלת פתוחה לכולם. הצוות שלי חזק והוא עוזר לכולם".

נושאים קשורים:  מלכה לייפר,  פדופיליה,  חקירת משטרה,  חדשות,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות
אנונימי/ת
18.02.2019, 19:26

הנה תמיד יש תירוצים "כשרים" בפי מלאכי הקודש כמו הליצמן הזה.

18.02.2019, 20:57

בתור דתייה אני אומרץ:"די לחילול ה'! כל העושים במלאכה הנוראה הזאת ,לתת יד לפדופילים, ולא משנה מאיזה מזגר- הריהם כמשתפי פעולה עם הנאשם!
אני מתביישת שלזה קוראים מקיימי מצוות!!

אנונימי/ת
18.02.2019, 22:44

אכן לפטר , ואם יש צורך להגיש כתב אישום ולהעמיד לדין. יש גבול לכל הפרות החוק.

19.02.2019, 11:57

לא יאומן! יש לפטרו לאלתר. הוא שותף לפשע

אנונימי/ת
19.02.2019, 22:05

'לא ידע במי מדובר' - נעבעך

אנונימי/ת
20.02.2019, 09:27

התנהלות פלילית מאוד ביודעין של ליצמן והפסיכיאטרים שנתנו בלחצו חוות דעת שקריות לבית המשפט. לחקור להגיש כתב אישום ולפטר מיד את כולם. מקומם בכלא.